کد مطلب:321264 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:116

استدلال به علائم ظهور و تأویل آنها
گفته است از علایم ظهور قحط است و این قحط در حقیقت اولیه قحط ارزاق انسانی است نه حیوانی چه كه اشراق آفتاب وجود انسان كامل برای انسان است الناس موتی و اهل العلم احیاء ربنا انزل علینا مائدة من السماء تكون لنا عیدا لاولنا و آخرنا و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمة مقصود این است كه به ظهور آن حضرت و نزول آیات ابواب علم و ایقان و عرفان و اطمینان و توحید و تفرید و تجرید و محبت و صداقت و امانت و دیانت و وفا و دانش و بینش كه حقیقت رزق انسانی است بر وجه من فی الأرض والسماء باز می شود چنانچه رزق نازل در قرآن از صاحبان وحی و الهام به علم و ایمان تفسیر شده و از حد تواتر گذشته و انزلنا من السماء ماء افسالت اودیة بقدرها فاحتمل السیل زبدا رابیا فاما الزبد فیذهب جفاء و اما ما ینفع الناس فیمكث فی الأرض بعلم و عرفان تعبیر فرموده اند و این ارزاق انسانی است كه حال بكلی از قلوب محو و معدوم و قطع و قحط شده بشانی كه حبه از آن در این خلق موجود نه به قسمی كه در قحط علم حجیت مظنه نوشته اند و ظن را حجت دانسته اند با اینكه می فرماید ان الظن لا یغنی من الحق شیئا و ان بعض الظن اثم و در عمل هم احدی نیست كه اقوال و اعمالش مطابق باشد اعمال و احوال كل مكذب اقوال شان است و قحط ارزاق حیوانیه هم شد به شانی كه حیوانات بل میت و میته بل زنده را از شدت جوع خوردند و از قصص اولی چنین قحطی شنیده نشده.